Відкриті уроки

Конспект відкритого уроку
з фізичної культури
для учнів 5 класів

Тема: Волейбол.

Завдання уроку:
1.     Навчити передач мяча на місці (різними способами).
2.     Повторити нижню пряму подачу мяча.
3.     Навчальна гра  «Мяч капітану».
Місце проведення: спортивниа зала.

Інвентар: волейбольні м'ячі, свисток, секундомір, скакалки, карточки.
Дата проведення: 21.02.2014р.

Вчитель фізкультури: Яцущак Лариса Юріївна







Частина уроку
Зміст уроку
Дозування уроку
Організаційно-методичні вказівки

Підго-
товча
частина
до15хв.

1. Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання, повідомлення завдань уроку.


До 1хв

Перевірити присутність учнів, наявність та охайність спортивної форми. Мобілізувати увагу учнів, спрямувати їх на розв'язання завдань основної частини уроку.


2. Вимірювання ЧСС за 30 с.
  
До 1хв

Протягом 30с. із наступним множенням на 2. Перевірити готовність організму учнів до навантажень.

3. Організаційні вправи на місці.
      30с
Слідкувати за дисципліною в класі, чіткістю виконання.


4. Інтерактивна гра Світлофор
Орієнтовні запитання:
1.      Чи волейбольний м’яч важчий ніж футбольний? (так чи ні).
2.      Окружність м’яча для гри у волейбол становить 65-67см (так чи ні).
3.      Розмір майданчика для гри у волейбол становить 18*9? (так чи ні).
4.      У волейбол грають 5 на 5 гравців? (так чи ні).
5.      Вага волейбольного м’яча становить 270 г ? ( так чи ні).
6.      Чи отримує команда очко коли м’яч торкнувся підлоги на половині суперника? (так чи ні).
7.      Чи належить волейбол до олімпійських видів спорту ? (так чи ні).
8.      У волейбол грає тільки жіноча команда ? (так чи ні).

     2 хв

Кожний із учнів має картки червоного та зеленого кольору. Учитель ставить запитання, а учні піднімають картки відповідного кольору (якщо так – зеленого, якщо ні – червоного).


5. Різновиди ходьби (на носках, на п'ятках, на внутрішній стороні стопи, на зовнішній, перекатом з п'ятки на носок, у присіді)


     2 хв

Виконувати вправи за вказівкою вчителя чітко і правильно. У колону по одному, дистанція 2 кроки. Стежити за поставою.


6. Різновиди бігу (способи переміщення на майданчику):

  • звичайний;

  • приставним кроком лівим, правим боком, вперед, назад;

  • спиною вперед;







     2 хв

Під час переміщення ноги мають бути зігнутими у колінах.

7. Вправи для відновлення дихання.
      30с
Під час ходьби по колу.


ЗРВ із скакалками:

1. В. п. - о. с, скакалка, складена вчетверо, внизу. 1-2 - натягуючи скакалку, руки вгору, потягнутися - вдих; 3-4- в. п. - видих.
    
    5-6 хв


6-8 разів

Постава, руки піднімаємо прямо. 


2. В. п. - широка стійка ноги нарізно, скакалка, складена вдвоє, внизу. 1 - піднімаючи скакалку вперед - в сторони і натягуючи її, поворот тулуба направо - вдих; 2-- в. п. - видих



2-4рази

Не відриваємо п'яти від підлоги. 


3. В. п. - о. с, скакалка, складена вчетверо, за головою. 1-2 - натягуючи скакалку, руки вгору, прогнутися - вдих; 3-4 - в. п. - видих.


4-6разів

Спина пряма, руки відводимо прямі, нахил глибше, коліна не згинаємо, не відриваємо п'яти від підлоги. 


4. 1 - руки вгору, випад правою ногою назад 
2 -
В.п. 
3 - руки вгору, випад лівою ногою назад 
4 -
В.п. 


4-6разів

Спина пряма, нахил вертикально, ноги в колінах не згинаємо, руки попереду. 


5. В. п. - о. с, скакалка, складена вчетверо, внизу. 1-4 - переступити через скакалку по черзі лівою і правою ногою випрямитися, скакалка позаду; 5-8 - переступити назад в в. п.


2-4рази

Виконувати у повільному темпі.


6. В. п. - о. с, скакалка позаду. Стрибки на правій нозі, обертаючи скакалку вперед (10стрибків).

2 рази

Спина пряма.


7. В. П. – о. с, скакалка позаду. Стрибки на лівій нозі, обертаючи скакалку вперед (10стрибків).


2 рази

Спина пряма.

Основна частина уроку (25хв)

1. Передачі м'яча обома руками зверху:

а) руки вверх, передавати м'яч одне одному рухом кистей із кидком у підлогу;

б) учень здійснює передачу м'яча зверху обома руками вперед партнерові, який ловить м'яч обома руками та передає його назад зверху;
в) учень здійснює дві-три передачі зверху над собою та партнерові;

г) учень кидає м'яч партнерові, який повертає йому назад передачею зверху обома руками.


  10-12хв




Під час кидка тулуб нахиляти вперед, руки повинні бути прямими.


Обовязково звернути увагу на роботу ніг (ноги та руки працюють одночасно).




Контролювати положення пальців.



Передачу здійснювати напруженими пальцями. Підкидати мяч знизу.


2. Нижня пряма подача м’яча.

а) повторення вихідного положення і підкидання м’яча.

б) подача м’яча в тренувальну стіну, відстань 3м, висота позначки на стіні 2м.20см.

в) подача м’яча через сітку на точність.


    
   6-8хв



 Слідкувати за правильністю виконання поставленого завдання.

Мяч повинен торкнутися стіни вище позначки.



Контролювати правильність подачі м’яча.

3. Рухлива гра Мяч капітанові
     5хв
Кожна команда обирає капітана. Він стає навпроти своєї команди та кидає м’яч по черзі кожному гравцеві, Гравці повинні повертати м’яч капітанові в обумовлений спосіб (передачами м’яча обома руками зверху або знизу). Перемагає команда яка фінішує першою.
Заключна частина уроку (5хв)

1. Шикування в одну шеренгу
      
       30с

За зростом біля лінії


2. Ходьба з виконанням вправ для відновлення дихання та розслаблення мязів.
      
      1,5хв

У колону по одному по колу, дистанція 1м.


3. Підсумки уроку
      
       2хв

Відмітити учнів, які виконували вправи найкраще і найстараніше.


4. Домашнє завдання
        
       30с

Вправи для розвитку стрибучості, сили рук ініг.


5. Організоване залишення спортивної зали
      
       30с

У колону по одному.


Сценарій виховного заходу  «Веселі старти»

У змаганнях беруть участь дві команди:
1. « Олімпійці"
2. « Чемпіони»
Парад команд учасниць змагань.
1. Лунає мелодія спортивного маршу. Команди входять на площадку.
Ведучий подає команду - «на місці стій!» і далі, «праворуч», «ліворуч».
2. Ведучий:
Шановний пане голово, шановні члени журі, команди «Олімпійці» та «Чемпіони» до участі у змаганнях з рухливих ігор "Веселі старти" готові.
3. Вітальне слово голові журі.
4. Ведучий       знайомить       учасників       зі       складом       команд.
5. Ведучий знайомить з членами журі:
6. Ведучий подає команду "ліворуч! До місця старту - кроком руш"
7. Ведучий - а зараз перше завдання наших змагань - "Представлення
команд" (воно поєднує, вихід команди, девіз, емблему).
 Оцінка - максимальний бал - "5 балів".
8. Ведучий - а зараз перша естафета яка називається "Збери м'ячі"
Зміст естафети.
Навпроти команд (відстань 15-20 м.) лежать обручі. Команди      сидять      на лаві      (перша      половина      гравців      в відповідності     їх кількості з м'ячиками. За сигналом біжать до обруча по черзі кладуть м'ячики і повертаються назад, наступні забирають м'ячі).
Правила: 1. Наступний учасник стартує тільки після фінішу попереднього.
2. Штрафні бали - за передчасний вихід зі старту - 1 бал; за м'ячик, який
вистрибнув (якщо учасник не повернув його на місце) - 1 бал.
3. Естафета оцінюється:
I місце - 15 балів,
II місце – 13 балів.
9. Ведучий    надає    слово    журі    для    оголошення    результатів
"представлення команд".
10. Ведучий - а зараз подивимось яка з команд краще володіє м'ячем.
Наступна естафета - "Обійди перешкоди".
Оцінка: І місце - 15 балів,
II місце - 13 балів.
11.Наступний конкурс « Не загуби надувну кульку»
За сигналом учителя кожен гравець повинен швидко пронести надувну кульку, що лежить на тенісній ракетці, не загубивши його.  (5 балів)
12. Журі оголошує результати попередніх естафет.
13. Ведучий — наступний конкурс «Стрибки на одній нозі».
14. конкурс « Стрибки на скакалці»
За командою кожен гравець бере скакалку і стрибає до позначеного місця. Назад повертається бігом зі скакалкою у руці. (5 балів).
15. Наступний конкурс «Варися ,кашо!».
Біля кожної команди-ємність із водою,у першого учасника в руках-ложка. Він набирає ложкою воду, несе до протилежного кінця, де стоїть порожня ємкість. Виливає в неї воду з ложки, повертається назад, передає ложку наступному учаснику. Виграє команда,у якої більше води. (5 балів)
16. Журі оголошує результати конкурсів.
17. Ведучий.   А  зараз  подивимось  як  вміють  учасники  відгадувати загадки.
 1.Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня
Хоч і добре натомлюю ноги.
         (Велосипед)
2.Рукавиці надягай і суперника вдаряй.
        (Бокс)
3.Дві дощечки тоненькі
  Мене мчать униз швиденько.
  А коли я спотикаюсь,
  За дві палиці тримаюсь.
     (Лижі)
4.Невеликий черв’ячок завис на гачок.
     (Канат)
5.Поруч бігти вони раді.
  Ти ж тримайся і не падай.
  Гострі і швидкі вони,
  А зовуть їх …   (Ковзани)
18. Журі оголошує результати .
19. Ведучий - а зараз "Конкурс капітанів".
    На відстані 5 метрів від фінішу - надути надувну кульку (кулька
повинна лопнути);
Правила:  Кулька повинна лопнути без сторонньої допомоги (будь-яка допомога - 1 штрафний бал).  
Оцінка:       1 місце - 5 балів;
2 місце - 4 бали.

20. Журі оголошує результати .
21. Ведучий. А зараз заключна естафета «Паровоз».
Оцінка:       1 місце—15 балів;
2 місце - 10 балів;
22. Журі підбиває підсумки змагань.
Загальне шикування команд.

Журі оголошує результат.
Нагородження команд.
Заключне слово голові журі.

Сценарій проведення спортивно – масового свята

Мета:
           Активне залучення учнів до занять фізичною культурою та спортом. Розвиток фізичних та
 морально – вольових якостей.
 Завдання:
Ø  популяризація занять фізичною культурою та спортом;
Ø  прилучити дітей до джерел національної  icтopiї, культури;
Ø  сприяти патріотичному вихованню, осмисленню себе, своєї особистості як частини великого українського народу;
Ø  пробуджувати національну свідомість;
Ø  загартовувати дітей фізично i морально.
Учасники: дві команди по 8 чоловік
Обладнання: м’ячі, канат, гімнастичні лави, олівці, папір, глечики, гімнастичні обручі, стільці, мішки, повітряні кульки.

Хід заходу
Звучить запис пісні про Україну, на сцену виходять дідусь, хлопчик та дівчата в українських костюмах.
Дівчинка 1
-          Дідусю, а розкажіть нам про козаків !

Дівчинка 2
-          А якими вони були ?

Дідусь
-          Україна пишається своїми козаками, які її любили як неньку, величали та захищали в усі часи, коли її загрожувала небезпека. А ще козаки славились на весь світ своїм гострим і дотепним словом.

Дівчинка 3
-          Дідусю, а хто міг стати козаком ?

Дідусь
-          Стати справжнім козаком непросто. Як ви думаєте яке випробовування мали пройти бажаючі ?

Хлопчик
-          Їздити верхи !
-          Володіти зброєю !

Дідусь
-          Та ні, все просто випробування кашею.


Діти
-          Як ? (відповідають всі гуртом).


Дідусь

-          От слухайте !!! Ото звелять йому варити кашу, а самі підуть ніби жито косити, хоч насправді сховаються тай лежать у траві. Зварить хлопець кашу, тай гукає козаків, а вони не озиваються. Тоді хлопець мало не плаче, нарікає, а козаки вислухають, дадуть йому коня та грошей трохи і відправлять до дому. А інший хлопець, кмітливий, дотепний, зваривши кашу гукає козаків, та не сумує, що вони мовчать, а вдарить гопака співаючи козацьку пісню і піде собі до куреня уплітати ту кашу. То запорожці лежать у траві тай кажуть: Оце наш ! і приймають його у товариство.
-          Чуєте? Земля гуде, їдуть! Зустрічайте!
(Під козацький марш виходять команди, шикуються на своїх місцях)

Запорожець 1

Знайте, що Вкраїну
Будемо любити,
Що внесемо в неї силу,
Щоб розвеселити.


Січовик 1

Щоб козацькому роду
Не було переводу,
Присягаємось на вірність
Вітчизні й народу.


Запорожець 2

Для сміху та добра козаків – весела гра !!!
Показати хочеш нині,
Як колись на Україні
Веселились козаки.


Січовик 2

Козак – герой народу України.
Козакувати – справа непроста.
Коли державу побудуємо з країни,
Красою засіяє слава золота.


Козак Гриць


-          Ой чому ти Марусенько зажурилась, чому головоньку свою похилила, чому оченька заплакані, чому личенько помарніло ?

Маруся


-          Ой рада б я Грицю не журитись, та гетьман козаків у похід скликає, велить сідлати коні воронії і шаблі нагострити. У чистому полі орда наступає.

Козак Гриць

Не плач Марусенько, не журися та за свого миленького Богу помолися.

Маруся ( Звучить Українська народна пісня «Ой у лузі червона калина»)

Ой у лузі червона калина
Похилилася.
Чогось наша славна Україна
Зажурилася.

Козаки

А ми тую червону калину піднімемо,
А ми нашу славну Україну,
Гей, гей, розвеселимо!
А ми тую червону калину піднімемо,
А ми нашу славну Україну,
Гей, гей, розвеселимо!

Козак Гриць

Народна мудрість стверджує, що земля може нагодувати людину своїм хлібом, напоїти водою із своїх джерел, але захистити сама себе не може. Тому, це святий обов’язок козаків, бо ми живемо на цій прекрасній Богом даній землі.

Гей, ви, хлопці – запорожці,
А де ж ваша сила?
Чи свою козацьку славу
Ви не розгубили ?!

Козаки поборімося за краще звання козака 2018 року !!!

Козацькі естафети
1.Козацька переправа.
 (козаки якнайскоріше мають переправитись на другий беріг за допомогою «купин», а звідти прибігти назад до своєї команди і передати естафету);

2.Як козаки сіль возили.
(козакам потрібно провезти тачку з сіллю до стояка і повернутися назад до своєї команди передаючи естафету);

3.Як козаки коня осідлали.
( потрібно щоб козак у гімнастичному кільці разом із товаришем який осідлав його як коня оббігли стійку і повернулися назад до своєї команди передаючи естафету);

4.Як козаки силою мірялись.
(«Перетягування канату»)

5. Бій Отаманів-капітанів.
(У коло стають двоє капітанів — один з однієї команди, другий — з другої. Кожний капітан стоїть на одній нозі, друга зігнута назад і підтримується однойменною ру­кою. За сигналом вчителя, підстрибуючи на одній нозі, гравці-«півні» намагаються виштовхнути свого суперника з кола плечем. Гравець, який виштовхне свого суперника, отримує очко.)

6.Як козаки спритністю мірялись.
     (Учасники обох куренів за сигналом одягає на ноги мішок і біжить потрібну дистанцію, повертається, і це      саме роблять всі  учасники)
7.Як козаки на «чайках» плавали.
(з кожної команди по два козаки повинні проплисти по гімнастичній лаві, а тоді повертаючись передати естафету двом наступним козакам)

8.Козаки кашовари.
(В центрі залу на столах знаходяться дві посудини із змішаним горохом, рисом і квасолею. По сигналу вчителя потрібно всією командою прибігти до столів і якнайскоріше розібрати на окремі посудини рис, горох і квасолю).

9.Майстерні - козаки.
(На прикріплених аркушах паперу кожний курінь намалювати з переліченого у списку козака на повний зріст. Виграє команда яка швидко, акуратно і точно намалює козаків)

10.Як козаки воду на куліш носили.
(Біля кожного куреня ємкість з водою, у першого учасника в руках ложка, він набирає ложкою воду, несе до протилежного кінця залу, де стоїть пуста ємність. Виливає в неї воду з ложки і повертається до команди, передає ложку наступному. Виграє команда у якої більше води потрапило до пустої ємності.)

Вчитель

Кращі козацькі побажання
Ви прийміть від нас.
І у вас, і у нас
Хай все буде гаразд !

Щоб ви і ми
Здорові були !
Низький вам від нас уклін !
Щастя та здоровя
Зичимо усі

Моя Україна

Ти шляхом праведним, святим
йшла до волі, Україно.
Ти перед ворогом своїм
не ставала на коліна.
Ти до омріяних зірок
йшла крізь терна. (2)
Ти в душах сіяла добро,
наче зерна. (2)
Приспів:
Є на світі моя країна,
де червона цвіте калина.
Гори, ріки і полонина –
це моя Україна.
Є на світі моя країна,
найчарівніша, як перлина.
В моїм серці вона єдина.
Це моя Україна.
Де б я на світі не була –
ти зі мною, Україно.
Ти – моя мати, що дала
мені мову солов’їну.
Тут я пила із джерела
чисту воду. І до рання
тут я п’яніла без вина
в ніч медову від кохання.
Приспів
Ти до омріяних зірок
йшла крізь терна. (2)
Ти в душах сіяла добро,
наче зерна. (2)



завантаження (4).jpg
Команда                                                     Команда
       «Запорожці»                                              «Січовики»
1.Козацька переправа                                                 1.Козацька переправа
            1        2        3        4        5                                               1        2        3        4        5
2.Як козаки сіль возили                                             2.Як козаки сіль возили
1        2        3        4        5                                               1        2        3        4        5
            3.Як козаки коня осідлали                                        3.Як козаки коня осідлали
             1        2        3        4        5                                              1        2        3        4        5
            4.Як козаки силою мірялись.                                    4.Як козаки силою мірялись
             1        2        3        4        5                                              1        2        3        4        5
            5.Бій отаманів – капітанів                                          5.Бій отаманів – капітанів
             1        2        3        4        5                                              1        2        3        4        5
           6.Як козаки спритністю мірялись                        6.Як козаки спритністю мірялись
             1        2        3        4        5                                              1        2        3        4        5
           7.Як козаки на «чайках» плавали                        7.Як козаки на «чайках» плавали
             1        2        3        4        5                                              1        2        3        4        5
           8.Кмітливі козаки                                                    8.Кмітливі козаки
             1        2        3        4        5                                              1        2        3        4        5
          9.Майстерні козаки                                                   9.Майстерні козаки
             1        2        3        4        5                                              1        2        3        4        5
          10.Козацький куліш                                                  10.Козацький куліш


Мета: Удосконалювати навички гри у волейбол, зміцнювати силу волі, загартовувати характер,виховувати почуття відповідальності, взаємодопомоги, товариськості, збереження памяті про вчителя – методиста Гундяка Ю.І.

Учитель: Для урочистого відкриття кубку президента федерації волейболу України ( турніру памяті вчителя фізичної культури Гундяка Ю.І.) прошу внести державний прапор кращих учнів школи (звучить гімн).
Ведуча 1: Людина жива, поки жива пам'ять про неї.
Ведуча 2: Життя людини – це довгий шлях радощів і смутку, труднощів та випробувань, перемог та поразок. Такий шлях судилося пройти людині з великої букви – Гундяку Ю.І.
Учитель: Біографія: Гундяк Ю.І. народився 13 квітня 1964 р. у смт. Ворохта. Закінчив десятирічну Ворохтянську школу. У 1984 р вступив до Івано-Франківського технікуму фізичного виховання. У 1991 р закінчив Тернопільський державний педагогічний інститут ім.Я.О.Галана. Свою професійну кар’єру розпочав у Манявській ЗОШ. Відразу зарекомендував себе кваліфікованим спеціалістом. За час своєї педагогічної діяльності показав відмінні знання,уміння і навички. Кожний урок вчителя відзначався глибоким змістом і продуктивним руховим навантаженням. Учні Юрія Івановича були неодноразовими  переможцями районних і обласних змагань.
Ведуча 1: Відмінний спортсмен, надзвичайно талановитий організатор, чуйний та хороший учитель.
Ведуча 2: Господь вас вибрав з-поміж нас усіх, бо ви найбільш були цього достойні.
Ведуча 1: Спасибі, вчителю, вам серцем і душею,
Я щиро це і палко говорю !
Як крикнуть : «Слава Україні !»
«Навіки слава !» - вчителю скажу.




Немає коментарів:

Дописати коментар